~Please hit the "Translate" button to read articles in your language~
Buddy Holly Source:www.buddyhollyarchives.com |
J.P "The Big Bopper" Richardson Source:www.davecrimmen.com |
Ritchie Valens Source:www.biography.com |
Roger Peterson Source:www.findagrave.com |
Data de 3 Februarie 1959 a intrat in istorie ca si ziua in
care “muzica a murit”(Don McLean-“The Day The Music Died”).Industria muzicala a
pierdut 3 oameni tineri,gata sa preia “tronul”,frumosi si talentati,iar aviatia
un pilot pasionat de meseria sa.Ii putem privii acum ca pe niste
oameni,fii,soti si tati,din pacate o putem face abia acum,o putem face fara
nicio retinere,fara a rani orgoliul nimenui pentru ca privim niste idoli
muzicali ca pe niste oameni.
Daca eu cred ca muzica a murit cu adevarat pe un camp
acoperit de zapada si ca ramasitele ei au fost imprastiate de un vant puternic?Nu,muzica
nu,muzica pe care Buddy Holly,Ritchie Valens si “The Big Bopper” ar fi putut sa
o faca mai departe,da,cu siguranta.Cu siguranta nici Holly,Valens sau Richardson nu ar fi vrut sa se opreasca legenda acolo,traiau intai pentru muzica,pentru divertisment si apoi pentru ei,lucru care-ar trebui sa ne intarneasca si mai tare in a ii aprecia ca pe niste oameni.Chiar sunt unele cazuri unde cover-urile sau
grupurile tribut nu mai pot face nimic.S-au stins niste artisti care au devenit
modele de urmat pentru mai multe generatii dupa doar 1-3 ani de cariera si
care,in mod normal nu aveau ce sa caute in acelasi moment in acelasi
loc,concindenta la care,eu personal,nu suport sa ma gandesc.
In randurile ce urmeaza nu ne vom concentra nu doar pe
noaptea dintre 2-3 Februarie 1959,ci si la evenimentele care au
precedat-o,cauzele,oamenii implicati,adevaratul motiv al accidentului si o concluzie
pe care ar trebui,sa nu,sa o tragem fiecare intr-o maniera cat mai subiectiva
amintindu-ne ca am pierdut,in primul rand niste oameni,4 la numar,nu doar 3.
Source:www.finadeath.com |
In
Ianuarie 1959,Holly accepta oferta de a pleca intr-un
turneu de 3 saptamani intitulat Winter Dance Party impreuna cu Dion and
The
Belmonts,Ritchie Valens si J.P “The Big Bopper” Richardson cu The
Crickets ca
trupa de backing-vocals.Nu cred ca destinul,dar ceva mult mai urat a
vrut ca
cei 3 sa se decida asupra unui zbor cu avionul,3 care puteau schimba
intr-adevar mentalitatile,industria,conceptul despre muzica in general
considerand
impactul pe care l-au avut in acei cativa ani de viata si de
cariera.Buddy
Holly and The Crickets au fost cei mai buni dupa care s-au ghidat cei
mai
buni,The Beatles.Au cantat in deschidere pentru Elvis si Bill Haley,iar
peste
cateva luni erau la acelasi nivel.Ritchie Valens a reusit sa combine
muzica
traditionala mexicana cu muzica Rock si sa o faca placuta pentru
publicul
larg,pornind de la o pasiune personala(iubita sa pentru care a compus
“Donna”)la
doar 17 ani,in mai putin de 9 luni de la lansarea sa in muzica.Jiles
Perry “The
Big Bopper” adora sa cante la chitara si sa distreze oamenii-combina
muzica cu elemente de comedie pe scena si era unul din putinii artisti
caruia
chiar ii reuseau.In momentul decesului,Richardson avea doi copii isi
pregatea
lansarea unei case de discuri si a unui
post de radio in Beaumont,Texas.Roger Peterson avea 21 de ani si si-a obtinut
certificatul de pilot privat la doar 16 ani,iar 4 ani mai tarziu era angajat de
catre Dwyer Flying Service ca si pilot comercial si instructor de zbor.In
momentul accidentului avea 711 de ore zburate.
Carroll Anderson,manager Surf Ballroom din vecinatatea Clear
Lake Iowa este cel care,in dimineata de 2 Februarie 1959 a facut toate aranjamentele
necesare pentru avionul cu care urmau sa fie transportati Buddy Holly,Ritchie
Valens si J.P “The Big Bopper” Richardson-un Beech Bonanza fabricat in 1947,numar
de inregistrare N 3794N,detinut de Dwyer Flying Service si pilotat de Roger Peterson
in momentul accidentului ce avea ca destinatie Fargo,Dakota de Nord.
Urmatoarele date sunt extrase din comunicatul oficial prezentat
de Civil Aeronautics Board:
Evenimentele precedente accidentului din ziua de 2
Februarie:
Source:www.documentingreatily.com |
La ora 17:30,Roger Peterson s-a prezentat la Air Traffic
Communication(ATCS), pentru a obtine rapoartele meteorologice necesare pentru a
putea decola-desfasuratorul cu evenimente meteorologice din Mason
City,Iowa,Minneapolis,Redwood Falls si Alexandria,Minnesota.Acestea au raportat
initial plafoane de 1520 de metri,vizibilitate pe o distanta de 16 km si posibile
caderi usoare de zapada dupa ora 02:00.La ora 23:50,Peterson a mers din nou la
ATCS pentru a obtine informatii actualizate,de aceasta data, acompaniat de
Hubert Dwyer,proprietarul Dwyer Flying Service-datele erau similiare,doar ca plafoanele
erau de 1200 metri de aceasta data.Pilotul a primit acordul de a
decola,conditiile de vreme din rapoarte fiind considerate prielnice pentru a
zbura.
Cei 3 pasageri au ajuns la aeroport la ora 00:44 si,dupa ce
bagajele acestora au fost asezate corespunzator,Dwyer
s-a urcat pe platforma de langa turnul de control pentru a putea urmarii
decolarea avionului,asteptand semnalul radio pe care trebuie sa-l primeasca odata
ce erau in aer,intelegere pe care o avea cu Peterson.Avionul a decolat la
00:55,dar Dwyer nu a primit niciun fel de semnal din partea pilotului,vazand
avionul scanzand evident in altitudine,aplecat spre partea dreapta dupa o
distanta de 8 km,acesta cere turnului de control sa il contacteze pe pilot,fara
succes insa.Dwyer a pierdut avionul din vedere la 01:00,declarand mai tarziu
ca,din cauza zapezii,nu si-a putut da seama daca avionul chiar a inceput sa
coboare sau daca era doar o iluzie.
Experienta pilotului si ce a condus cu adevarat la accident:
Source:www.finadeath.com |
Beech Bonanza,35 S/N-1019 a fost fabricat in 1947 si
achizitionat de Dywer Flying Service in Iulie 1958,mecanicul firmei declarand
ca avionul a fost pastrat in conditii excelente,fiind imbunatatit cu emitatoare
si receptoare radio de joasa si inalta frecventa,pilot automat Lear(instalant
de putin timp,inca nepregatit pentru folosire),un panou de control cu obtiuni
avansate pentru zborul instrumental care includea si un giroscop de tip Sperry
F3.
Source:www.finadeath.com |
Roger Peterson,in varsta de 21 de ani avea la acea data la activ 711 ore de zbor,dintre care 128 pe avionul Bonanza si a fost angajat de
Dwyer Flying Service pe postul de pilot comercial si instructor de zbor.Varsta
si experienta insuficienta a acestuia cu privire la anumite functii noi
instalate pe aeronava raman,pana azi,un subiect de discutie controversat.Avea
la acel moment un total de 52 de ore de zbor instrumental(tip de zbor bazat pe
instrumentele aeronavei in conditii meteorologice extreme si nu pe vederea
pilotului),trecand testul scris.Cu noua luni inainte de accident,totusi,in
Martie 1958,a esuat la un examen de verificare banal,ca doar o saptamana mai
tarziu sa se descopere ca are un deficit de auz la urechea dreapta.Conform
declaratiilor colegilor de munca,traia pentru zbor si pilota cu pasiune.Dwyer a
declarat ca acesta era exaltat de ideea ca va transporta 3 mari nume ale
muzicii.
Accidentul si cauzele acestuia:
Source:www.findadeath.com |
Panica s-a instaurat in momentul in care,dupa 5 minute de la decolare,nimeni nu a mai putut contacta
pilotul.Accidentul a avut loc intr-o zona izolata,avionul fiind gasit la ora
09:35 in dimineata zilei de Marti,3 Februrie 1959 blocat intr-un gard de sarma
ghimpata.Conform investigatiei facuta la fata locului,primul impact cu solul a
fost facut cu varful aripei din dreapta,avionul fiind aplecat in partea din
fata,element ce a determinat ca pilotul zbura cu viteza mare,iar avionul era
inclinat la 315 grade,bucati din acesta fiind aruncate pe o distanta de 165
metri,iar cei 3 pasageri aruncati din
aeronava –pilotul a fost gasit in scaunul sau.
Momentan,ar exista doua cauze princiape si diferite scenarii
in acest sens;
1.Desi rapoartele ATCS au determinat conditii favorabile de
zbor,imediat dupa decolare,Peterson s-a confruntat cu vant puternic,caderi de
zapada si o zona complet neluminata,fiindu-i imposibil sa determine din vedere
unde este solul
1.I.Conform raportului oficial furnizat de The Civil
Aeronautics Board,Peterson nu era pregatit sa foloseasca giroscopul Ferry S3 pe
care era nevoit sa se bazeze din cauza conditiilor meteorologice.
Unul din scenarile posibile arata astfel:vazandu-se intr-o
situatie imposibila de pilotat,Peterson a decis sa se intoarca la
aeroport,dar,a citit noul giroscop ca pe cel vechi(cele doua functionau
diametral opus) si neavand nicio sursa de lumina a inceput sa piarda controlul,atunci
cand a atins altitudinea de 244 metri si a vrut sa faca o intoarcere la
dreapta,a luat-o defapt in jos,coborand cu o viteza de 15 metri pe
secunda,lucru care ne arata ca acesta credea ca urca in timp ce,defapt cobora.
2.Un mit creat de presa este accidentul cauzat in urma
inghetarii combustibilului in rezervor si depunerilor de gheata de pe aripile
avionului,ipoteza demolata de rapoartele oficiale.
La doua luni de la accident ,pe camp,s-a gasit un pistol ce
ii apartinea lui Holly.Stiind ca trupul tatlui sau a fost gasit cel mai departe
fata de a celorlalti doi,fiul lui J.P Richardson a cerut la 48 de ani de la
accident o exhumare si o autopsie a trupului tatalui sau crezand ca moartea
acestuia a fost provocata de o descarcare accidentala a armei.Nu a fost
La 47 de ani de la accident,fiul lui J.P Richardson a cerut
autopsia tatalui sau dupa ce trupul neinsufletit a fost gasit cel mai departe
de avion crezandu-se ca moartea acestuia a fost survenita in urma unei
descarcari accidentale a pistolului lui Holly gasit pe campul pe care s-au
prabusit,la doua luni de la accident.Nu a fost cazul,acesta prezentand fracturi
de “sus si pana jos”.
Source:www.documentingreality.com |
Source:www.documentingreality.com |
_________________________________________________________
Luni:Postare libera
Marti:Rubrica muzicala
Miercuri:Postare surpriza(Interviuri,Recenzii,Articole-foto)
Joi:Lista
Vineri:Sex,Drugs and Rock N'Roll sau Behind the Scenes
Sambata:Top
Duminica:Stiri
Monday:Free Style Article
Tuesday:Musical Section
Wednesday:Interview,Review or Photo-article
Thursday:List
Friday:Sex,Drugs and Rock N'Roll or Behind the Scenes
Saturday:Top
Sunday:News
Daca v-a placut ce ati citit,puteti ajuta la cresterea Outlaws Magazine promovand blogul accesand urmatoarele link-uri sau butoanele-gadget din stanga paginii:
You can support Outlaws Magazine also on these pages:
Google+:https://plus.google.com/u/0/b/114645643536966205341/114645643536966205341/posts
Facebook:https://www.facebook.com/outlawsmag
Twitter: https://twitter.com/outlawsmag
Tumblr: https://www.tumblr.com/blog/outlawsmagazine
Pinterest: http://www.pinterest.com/outlawsmag/
Instagram: http://instagram.com/outlawsmag
WeHeartIt: http://weheartit.com/outlawsmag
Ask.fm:http://ask.fm/outlawsmag
Luni:Postare libera
Marti:Rubrica muzicala
Miercuri:Postare surpriza(Interviuri,Recenzii,Articole-foto)
Joi:Lista
Vineri:Sex,Drugs and Rock N'Roll sau Behind the Scenes
Sambata:Top
Duminica:Stiri
Monday:Free Style Article
Tuesday:Musical Section
Wednesday:Interview,Review or Photo-article
Thursday:List
Friday:Sex,Drugs and Rock N'Roll or Behind the Scenes
Saturday:Top
Sunday:News
Daca v-a placut ce ati citit,puteti ajuta la cresterea Outlaws Magazine promovand blogul accesand urmatoarele link-uri sau butoanele-gadget din stanga paginii:
You can support Outlaws Magazine also on these pages:
Google+:https://plus.google.com/u/0/b/114645643536966205341/114645643536966205341/posts
Facebook:https://www.facebook.com/outlawsmag
Twitter: https://twitter.com/outlawsmag
Tumblr: https://www.tumblr.com/blog/outlawsmagazine
Pinterest: http://www.pinterest.com/outlawsmag/
Instagram: http://instagram.com/outlawsmag
WeHeartIt: http://weheartit.com/outlawsmag
Ask.fm:http://ask.fm/outlawsmag
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu